NederlandReview

    Erfarenheter

    Varför tror vi att erfarenheterna är så viktiga?


     

    Varför OmdomenPlats?
    Vi tycker att företagen bör vara transparenta med vad de lovar och vad de egentligen gör. Det bästa sättet att visa detta är genom att låta kunderna som har nylig erfarenhet med ett visst företag tala. Vi anser att företagen bör stå för det som de hävdar. Om ett företag levererar vad de lovar, så finns det ingen anledning att inte vara på OmdomenPlats. Ännu mer så eftersom det en stor annonspelare för att visa att du bara har nöjda kunder. Det är så vi får bra och starka företag med rätt att existera.

    Är recensionerna på OmdomenPlats verkliga?
    Ja! Vi kan vara 90% säkra på att varje recension som har skrivits är verklig. När vi är osäkra (resterande 10%) tar bort en recension från hemsidan. Vi är fullt medvetna om att upplevelsehemsidor kan användas för att på ett felaktigt sätt svärta företag. Därför använder vi oss av avancerad mjukvara (IP-adresser, e-postadresser och konformationer osv) för att ta reda på var en recension kommer ifrån.

    Är ni oberoende?
    Vi är 100% oberoende. Efter det att vi hade några dåliga erfarenheter med vissa företag och inte hade någonstans att vända oss till med våra klagomål har den här hemsidan skapats. Vi har inget intresse alls av att sätta företag i en positiv eller negativ dager. Det enda intresse som vi har är att negativa kommentarer, men naturligtvis positiva kommentarer också, är korrekta så att rätt företag belönas för sina insatser.

    När ett företag får dåliga recensioner, ger ni då företaget en chans att förbättra sig?
    Vad vi vill ha är pålitliga företag som gör vad de lovar. Positiva recensioner är en belöning för ett företag, eftersom det kan vara en bra annonspelare för den tjänst som ges. När allt kommer omkring, är betyg och recensioner bestämda av oberoende kunder. Detsamma gäller för en dålig recension. Allt vi (fortfarande) vill är att det här bolaget ska hålla sitt löfte. Vi tittar på vilken typ av klagomål som dyker upp och hur allvarliga de är. Om vi har kunnat fastställa att en recension är påkallad lägger vi upp den på hemsidan. Om möjligt (och i de flesta fall är det möjligt) etablerar vi kontakt mellan kunden och företaget i fråga. Så att företaget får chansen att rätta utreda klagomålet antingen genom att bestrida klagomålet eller göra upp på något annat sätt eller annat. Vi frågar kunden om problemet har lösts, och om kunden går med på att ta bort klagomålet eller med ett tillägg av en fotnot.